Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Grudzień 14 2018 07:43:22
Nawigacja
· Strona główna
· Regulamin Projektów i karta projektu
· Kontakt
· Galeria zdjęć
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
SPEKTAKL KLASY IA


Święta Bożego Narodzenia to czas niezwykły, rodzinny, magiczny... W tym czasie rozmyślamy nad tym, co dla nas dobre, istotne i ważne. W oczekiwaniu na zbliżające się Święta, 22 grudnia w naszej szkole, na dużej sali gimnastycznej odbyło się przedstawienie, które wprowadziło wszystkich widzów w atmosferę najpiękniejszych w roku chwil. Spektakl przygotowany został przez uczniów klasy Ia oraz nauczycieli - Annę Głowicką, Annę Dokładną, ks. Marcina Holaka oraz ks. Marcina Zaborowicza. Aktorzy przypomnieli sens i prawdziwy cel świętowania - kulkowanie bożonarodzeniowych tradycji i obyczajów, przyjęcie Bożej dobroci i konieczność przekazywania jej dalej. Świąteczną już atmosferę dodatkowo wzbogacił śpiew solistów zespołu muzycznego prowadzonego przez p. Agnieszkę Korzempę. Na zakończenie wszyscy razem odśpiewali kolędę i otrzymali drobne, słodkie podarunki.
A. Głowicka, A. Dokładna
WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDECYDOWANIE, WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ


Jaki związek ma kolor ścian z lekcją języka niemieckiego? Z pozoru nie ma. Jakże często jednak pierwsze wrażenie jest mylne! Warto więc przyjrzeć się dokładniej projektowi "Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse" prowadzonemu przez Goethe-Institut w Warszawie.
Tak właśnie zrobili uczniowie klasy II e. Są obecnie jednym z 115 zespołów biorących udział w konkursie "Niemiecki ma klasę" w roku szkolnym 2016/2017.
Zadanie konkursowe polega na tym, by wspólnie zastanowić się, jak powinna wyglądać optymalna sala lekcyjna do nauki języka niemieckiego i wprowadzić takie zmiany, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę.
Zanim jednak uczniowie przystąpią do działania, zespoły muszą zadać sobie wiele pytań i wspólnie poszukać odpowiedzi - co trzeba zrobić, aby klasa była przyjazna dla wszystkich? Jakie zmiany są potrzebne i możliwe do przeprowadzenia? Jakiego wsparcia potrzebuje zespól przy nowej aranżacji sali lekcyjnej i kto może go udzielić?
Goethe-Institut przygotował materiały, oferuje szkolenia i warsztaty, a zespól projektu "Niemiecki ma klasę" służy pomocą nauczycielom poszukującym informacji.
Tym projektem Goethe-Institut chciałby zachęcić uczniów do działań na rzecz najbliższego środowiska i stworzyć okazję do zdobywanie doświadczeń w partycypacji. Wspólne poszukiwanie nowych rozwiązań, współudział w podejmowaniu decyzji i współdziałanie przy realizacji ustalonych zamierzeń ma na celu stworzenie optymalnego środowiska do nauki języka niemieckiego w szkole.
W 2016 roku projekt uzyskał "European Language Label", honorowy europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych.
Patronat honorowy nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej, a partnerem projektu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Instytucją wspierającą projekt jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec.
PODSUMOWANIE FESTIWALU NAUKI I PASJI


"Zwycięstwo jest rzeczą ważną, lecz najważniejszy jest udział w walce" - Dave Weinbaum
Dziękujemy Pani Wiceburmistrz za wiatr w żagle i wspieranie nas. Podziękowania dla Wszystkich, którzy podjęli trud przygotowania wystaw. Dziękujemy więc, Pani Iwonie Zbieranek za miłe słowa i Jej Czary Mary, Pani Elżbiecie Dolatowskiej za wystawę Sleevface, kirigami i srapbooking, Pani Iwonie Goździk i Pani Karolinie Moritz za napisy i przygotowanie wystawy plastycznej oraz dziękujemy za wystawę zdjęć Pani Abramowskiej i Pani Smok. Dziękujemy Panom od modelarstwa, Panu Szaforzowi i Panu Michalakowi. Podziękowania dla grupy płetwonurków z Piechcina oraz dla Pani Ewy Wolskiej za przygotowanie wystawy Konie moja pasja. Podziękowania dla tych, którzy na tym skwarze przygotowali swoje wystawy: Pani Wieczorek, Pani Jóźwiak, Pani Słomowicz, Pani Szumskiej za zabawy i łamigłówki matematyczne. Podziękowania dla pasjonatów gry w bilarda z Piechcina pod opieką Pani L. Wojciechowskiej, Pasjonatce fryzur z Piechcina oraz Prezenterce psów Pani
A. Szewczak za ciekawe informacje oraz za pomoc Pani Baran - Lubawie. Dziękujemy też Panu Tomaszowi Woźnickiemu za optymistyczne podejście, przygotowanie uczniów do wystawy z robotyki i zdjęcia z drona. Duży uśmiech dla Pana Jacka Grobelniaka za mapki, które ułatwiały nam przemieszczanie się, a oklaski dla pana Huberta Łukomskiego - niesamowitego operatora filmowego. Szczególne podziękowania dla Pani Marzeny Wolskiej za życzliwość na każdym kroku, pomoc i wsparcie. Podziękowania dla Pań Anny Rucińskiej - Niesyn i Barbary Krause za stoisko profilaktyczne, a Pani Magdzie Forgiel za zdrową, owocową przekąskę. Dziękujemy pani Agnieszce Mielcarek za quiz o bezpieczeństwie i słodkie nagrody. Wielki dzięki anglistom ze wszystkich szkół za wystawy, gry i zabawy. Gorące podziękowania dla Pana Huberta Stręka i Radosława Mroza za znakomitą współpracę i komunikację. Panu Krzysztofowi Kołodziejskiemu i nauczycielom w-f dziękujemy za prowadzenie i przygotowanie zabaw sportowych. Dziękujemy Panu Bartkowi Uszko za prowadzenie występów na hali, a Panu Rysiowi Huliszowi
za nagłośnienie. Podziękowania dla Naszego Reżysera Pani Małgosi Walczak za super spot reklamowy, jaki i ten podsumowujący cały Festiwal. Podziękowania dla Pani Beaty Gaik ? Mazurek za współpracę i Szuwarka ze słodkimi niespodziankami. Ogromne podziękowania dla Wszystkich Nauczycieli za wysiłek w przygotowaniu dzieci do występów. Dziękujemy wszystkim Osobom, które pomagały przed i po Festiwalu w pracach porządkowych. Dziękujemy Straży Miejskiej za zapewnienie Nam bezpieczeństwa. Wielkie dzięki dla Wychowawców, Rodziców oraz Osób opiekujących się dziećmi za nadzór nad nimi. Szczególne podziękowania składamy Wolontariuszom z LO w Barcinie za rolę Przewodników ? Byliście bardzo pomocni! Dziękujemy Wszystkim Uczniom, którzy byli asystentami i pomocnikami swych Mistrzów Nauczycieli. Dziękujemy Pani Sylwii Gwizdale oraz wszystkim, którzy zadbali o oprawę medialną - Wiemy, że tego było dużo, ale dzięki temu mamy Wspaniałą pamiątkę. Wszystkim tym, którzy byli zaangażowani w Festiwal, a których nie wymieniłyśmy przez nieuwagę serdecznie dziękujemy!!
Małgorzata Wiland Iwona Kausa
"Nigdy nie zmieniaj zwycięskiej drużyny" - Alf Ramsey
Film z festiwalu dostępny jest TUTAJ oraz film drugi TUTAJ
PROJEKTY EDUKACYJNE - PODSUMOWANIE


W roku szkolnym 2015/2016 zrealizowaliście ze swoimi opiekunami 17 projektów edukacyjnych. Ich tytuły są następujące:

1. Twój głos też decyduje - wybory do RSU.
2. Żyj zdrowo - będzie kolorowo.
3. Odrzucenie społeczne.
4. Wirus Zika.
5. Dopalacze - mogą cię wypalić.
6. Substancje chemiczne w żywności - czytamy etykiety produktów żywnościowych.
7. Promocja Gminy Barcin.
8. Sens życia.
9. Cztery Pory Roku.
10. Kawiarenka.
11. Dawniej i dziś. (2d)
12. Dawniej i dziś. (grupa z 2b)
13. Opuszczone miejsca, budynki w Gminie Barcin.
14. Bioróżnorodność stawonogów w województwie kujawsko-pomorskim.
15. Sejm Dzieci i Młodzieży.
16. Żywioły.
17. Tu było, tu stało.


Projekty prezentowaliście w czasie roku szkolnego w gronie koleżanek i kolegów innych klas, na zebraniach z rodzicami, w czasie imprez szkolnych. Zgodnie z Regulaminem Realizacji Projektów Edukacyjnych w naszej szkole, każdą prezentację oceniały powołane przez Dyrektora Szkoły komisje. Oceny (zadowalający/ciekawy/bardzo ciekawy) uzależnione były od stopnia innowacyjności, zaangażowania poszczególnych uczestników w wykonanie projektu, od wrażeń estetycznych prezentacji. O większości projektów możecie przeczytać na stronie szkoły, szkoda, że nie o wszystkich.
Podsumowując rok szkolny informuję również, że Mistrzem Projektów Edukacyjnych zostaje Michalina Śledzikowska - zrealizowała ich aż 11. Najwyraźniej Michalina wie, ile korzyści na przyszłość można wynieść ucząc się współpracy w zespole, odpowiedzialności za podjęte wyzwania. Gratuluję.
Lucyna Taraska
PROJEKT EDUKACYJNY KLASY IIA - ŻYWIOŁY


9 czerwca klasa 2A wystawiła projekt pt. "Żywioły". Nad projektem pracowaliśmy od marca. Przedstawiliśmy teatr plastyczny. Każdy widz mógł indywidualnie interpretować nasz spektakl.Bardzo duże znaczenie w projekcie miał podkład muzyczny i narzędzia z którymi pracowaliśmy. Nad całością projektu czuwała p. Żaneta Kopydłowska.
Projekt wyszedł nam świetnie. Klasa IIa
BO CZŁOWIEK BEZ PASJI NUDZI SWOJĄ DUSZĘ


8 czerwca 2016 r. uczniowie należący do koła biologicznego, oraz dwie uczennice
z liceum, podsumowali swój projekt pt. "Bioróżnorodność stawonogów w województwie kujawsko- pomorskim". Celem projektu było zapoznanie się z różnorodnością stawonogów
w naszym województwie, rozpoznawanie gatunków na podstawie ich cech morfologicznych oraz ich środowiska życia, a także poznanie różnorodnych metod chwytania
i przechowywania owadów.
Nasi biolodzy pracowali nad projektem od kwietnia do czerwca. W tym czasie uczniowie mieli okazję być dwa razy na zajęciach w terenie, gdzie łapali stawonogi.
Po zajęciach terenowych uczniowie, przy pomocy różnych kluczy do rozpoznawania, książek oraz Internetu, rozpoznawali zebrane gatunki.
W ramach projektu koło biologiczne oraz uczniowie liceum uczestniczyli
w warsztatach ?Niezbędnik entomologa? na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego
w Bydgoszczy. Prowadząca zajęcia mgr Anna Sobieraj przybliżyła uczniom, po jakich cechach budowy możemy odróżnić gatunki błonkoskrzydłych. Następnie uczniowie sami próbowali je rozpoznać i rozróżnić pod binokularem.
Przygotowując się do prezentacji projektu uczniowie dodatkowo poszerzyli swoją wiedzę
o owadach i pajęczakach.
Zdjęcia z wypraw można zobaczyć TUTAJ.
JAKI JEST TWÓJ SENS ŻYCIA?

Jaki jest Twój sens życia? Czy ktoś z was kiedyś się nad tym zastanawiał? Postanowiłyśmy odpowiedzieć na to pytanie jedynie w 5 minut. Przygotowanie projektu klas drugich nie było dla nas dużym wyzwaniem.
Samo nagrywanie odbyło się bez trudności. Natomiast w głowach kłębiło się mnóstwo tematów, a każda z nas miała inną wizję. Sam projekt i nagrywanie były świetną zabawą. Mimo jakości, film ma niesamowity przekaz.
Uważamy, że każdy powinien czerpać z życia to, co najlepsze, ale też akceptować upadki. Właśnie o to chodzi! Poszukiwania sensu życia przez grupkę dziewczyn z klasy IIB uważamy za zakończone. Zakończone sukcesem!
LINK do filmu. Dostepny jest TUTAJ

Przedstawiciele klasy IIB:
Marcelina Zetler
Natalia Tworkowska
Agata Węgiel
Kinga Kiełkowska
Pomoc:Sabina Kołaczyk
ZE SZCZEPANOWA DO WARSZAWY


W połowie kwietnia 2016r. dowiedzieliśmy się od Pani Ewy Gościńskiej - naszej nauczycielki od WOSu o projekcie Sejmu Dzieci i Młodzieży pt. "Miejsca pamięci - materialne świadectwo wydarzeń szczególnych dla lokalnej
i narodowej tożsamości".

Zainteresowaliśmy się tym projektem. Od razu zabraliśmy się do pracy. Nie mieliśmy większego problemu by wybrać miejsce pamięci. Mogiła Zbiorowa Ofiar Terroru Hitlerowskiego z czasów II Wojny Światowej znajdująca się na cmentarzu w Szczepanowie (miejscowości, w której mieszkamy) wydała nam się szczególnie ważna.
W niedzielę 18 listopada 1945 roku odbył się uroczysty pogrzeb, który był niejako symbolem wszystkich pogrzebów pomordowanych w różnych okolicznościach przez oprawców hitlerowskich. W mogile został pochowany nieznany żołnierz Wojska Polskiego oraz 9 ofiar egzekucji przeprowadzonej w Świerkówcu przez Niemców w dniu 21.09.1939 r.:
Ksiądz Michał Rólski - ksiądz dziekan, radca duchowny, proboszcz parafii Szczepanowo
Ksiądz Władysław Nowicki - Ksiądz wikary ze Szczepanowa
Albin Korach - kierownik szkoły
Stanisław Bosiacki - robotnik ze Szczepanowa
Bronisław Froelich - robotnik, Powstaniec Wielkopolski
Stanisław Kopeć - rolnik ze Szczepanowa
Antoni Popielarz - rolnik, Powstaniec Wielkopolski
Hieronim Popielarz - rolnik, Powstaniec Wielkopolski
Stanisław Szmańda - robotnik ze Szczepanowa


Zaczęliśmy naszą pracę od odszukania i przeanalizowania wszystkich dostępnych informacji na temat miejsca pamięci. Pojechaliśmy także do Świerkówca- miejsca śmierci ofiar, by zdobyć dodatkową wiedzę na temat Mogiły.

Przeprowadziliśmy wywiad z Panią Heleną Ławińską- mieszkanką naszej wsi. Pani jest jedną z nielicznych ,która jeszcze pamięta czasy II wojny światowej. Opowiadała nam o ludziach pochowanych w mogile i jak pamięta czasy, kiedy była małą dziewczynką . Dodatkową rozmawialiśmy z księdzem proboszczem naszej parafii - Hubertem Nowakiem. Udostępnił nam kroniki parafialne oraz podzielił się swoją wiedzą.
Zbadaliśmy czy mogiła jest obecna w świadomości lokalnej społeczności. Przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy krótką ankietę składającą się z 4 pytań badawczych. Wynika z niej dobra znajomość miejsca pamięci wśród mieszkańców Szczepanowa.
Po wykonaniu zadania ,umieściliśmy je na platformie odpowiedzialnej za tegoroczną sesję SDiM.
Wyniki zostały umieszczone na platformie SDiM na początku maja. Ku naszej radości i miłemu zaskoczeniu nasza praca została doceniona, inaczej mówiąc zostaliśmy posłami! "Pierwsze koty za płoty!"
W nagrodę wyjechaliśmy 31 maja br. do Warszawy. Na miejscu zwiedzaliśmy m.in. Warszawskie Powązki, Stare Miasto.
W dzień dziecka - 1 czerwca odbyła się XXII sesja SDiM w sejmie RP. W czasie sesji miała miejsce debata .Każdy uczestnik mógł się zapisać na listę mówców, by wyrazić swoją opinie na dany temat. Głos zabrali także minister Edukacji Narodowej i Rzecznik Praw Dziecka. Głosowaliśmy nad poprawkami dotyczącymi ustawy SDiM. Uchwała została przegłosowana! Po obradach wracaliśmy do domu. Spokojną jazdę przerwał nam nagle telefon. Okazało się, że zostaliśmy zaproszeni do programu "Region na dzień dobry" w TVP Bydgoszcz., który odbył się z rana następnego dnia. O 7.00 byliśmy na miejscu razem z naszym opiekunem Panią Gościńską. Poznaliśmy redaktorów i udzieliliśmy im wywiadu na żywo.
Naszym zdaniem, uczestniczenie w tym interesującym projekcie było niesamowitym oraz niezapomnianym przeżyciem, doświadczeniem i w szczególności wspaniałą przygodą. Zachęcamy młodzież do wzięcia udziału w SDiM. Naprawdę warto :)

Justyna Kruzel Ic, Antoni Puzio Ia
CZTERY PORY ROKU


W ramach obchodów Dnia Patrona naszej szkoły miała miejsce prezentacja projektu pt. "Cztery pory roku" przygotowanego przez klasę Iic.
Naszym zadaniem było przedstawienie czterech pór roku w formie tanecznej. Nad projektem pracowaliśmy już od października ubiegłego roku. Zaangażowane były wszystkie osoby z klasy. Przygotowywaliśmy się nie tylko w czasie zajęć artystycznych, ale także poza lekcjami. Na występ przybyło wielu zaproszonych gości - nauczyciele, rodzice oraz nasi koledzy. Docenili nasz wkład pracy i nagrodzili prezentację gromkimi oklaskami. Naszym opiekunem była pani Żaneta Kopydłowska. Mamy nadzieję, że to nie koniec naszej przygody z tańcem i teatrem.
Materiał filmowy z prezentacji projektu dostepny jest TUTAJ
Klasa IIc
CHEMIA WOKÓŁ NAS


Kiedy kilka miesięcy temu p. Iwona Zbieranek zaproponowała naszej klasie realizację projektu z chemii, bardzo się ucieszyliśmy. Na pierwszym organizacyjnym spotkaniu w lutym pojawiło się dziesięcioro ciekawych świata uczniów klasy Id. Wtedy też wybraliśmy temat naszego przedsięwzięcia "Substancje chemiczne w żywności ? czytamy etykiety produktów spożywczych". Zaintrygowało nas to zagadnienie, bo trzeba przyznać, że sami rzadko analizowaliśmy informacje z naklejek. Uznaliśmy, że czas to zmienić. Chcieliśmy uświadomić sobie, naszym koleżankom i kolegom, jak ważna jest wiedza na temat tego, co spożywamy, i jakie to ma znaczenia dla naszego zdrowia i rozwoju.
Przez kilka tygodni zgłębialiśmy temat, pracowaliśmy w szkole i w domu, czasami w terenie, przeprowadzając obserwacje, wywiady i ankiety. Spotykaliśmy się regularnie z opiekunem projektu, aby omawiać postępy naszych działań. Wreszcie praca dobiegła końca. Zebrane informacje umieściliśmy na plakatach i w prezentacjach multimedialnych.
W środę 18.05. na lekcjach w klasach I oraz podczas Święta Szkoły dokonała się publiczna prezentacja naszego projektu. Słowo mówione, pisane i obraz, uzupełniliśmy doznaniami smakowymi. Częstowaliśmy rówieśników świeżo wyciskanym sokiem z pomarańczy, dżemikiem truskawkowym babci Wiktorii i jej ogórkami kiszonymi. Pycha Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać chociaż kilka osób do zrezygnowania z Coca Coli i chipsów na rzecz naturalnych produktów.
Nasza wiedza dotycząca zapisów na etykietach produktów spożywczych jest dziś zdecydowanie większa niż kilka miesięcy temu, już wiemy, na co trzeba zwracać uwagę, kiedy idziemy na zakupy.

grupa projektowa z kl. Id
FESTIWAL PASJI I NAUKI ZA NAMI


W Barcinie zorganizowano pierwszy Festiwal Nauki i Pasji. Jak sama nazwa wskazuje uczniowie pokazali sobie nawzajem czym się interesują w szkole i poza nią. Nie jest to już tylko taniec czy śpiew. Doskonale wiemy, że w szkołach oprócz tradycyjnych i obowiązkowych zajęć dydaktycznych są i takie, które rozwijają pasje, talenty i zainteresowania. To dzieje się także poza szkołą. Dlaczego tego nie pokazać tym bardziej, że dziś wachlarz tym, czym interesują się kilku i kilkunastolatkowie jest przeogromny. To na przykład robotyka, chemia, języki obce, origami - także origami matematyczne, jazda konna, modelarstwo, fotografia, szachy, bilard, a nawet prezentacja czworonogów podczas różnorodnych wystaw psich piękności! I uczniowie to pokazali - mówi Lidia Kowal, zastępca burmistrza Barcina, przez wiele lat nauczyciel i dyrektor barcińskiego gimnazjum. - Tym czym dziś interesuje się młodzież w dużym stopniu wpływa na ich życie, zawodowe wybory. Zebraliśmy więc wszystkie szkoły i dzieciaki chwaliły się swoimi zainteresowaniami, przy tym same o nich opowiadały. Przygotowaniem i organizacją przedsięwzięcia zajęły się Iwona Kausa, dyrektor SP nr 1 w Barcinie i Małgorzata Wiland, nauczyciel w SP nr 2 w Barcinie przy współudziale Miejskiego Domu Kultury oraz Barcińskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Dzieci swoje talenty i zainteresowania prezentowały w hali widowiskowo-sportowej i na stadionie lekkoatletycznym. To była pierwsza edycja imprezy. - I mam nadzieję, że nie ostatnia - zaznacza Lidia Kowal. - W następnych latach festiwal mógłby na przykład odbywać się w pierwszy dzień wiosny.
źródło: gazeta pomorska
Zdjęcia dostępne TUTAJ
Film i zdjęcia w naszym wykonaniu dostepne są TUTAJ i TUTAJ.
Wygenerowano w sekund: 0.51 - 23 zapytań MySQL 87,353 unikalnych wizyt