Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Październik 22 2018 11:53:57
Nawigacja
· Strona główna
· Regulamin Projektów i karta projektu
· Kontakt
· Galeria zdjęć
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
ŻYJ ZDROWO, BĘDZIE KOLOROWO

"Budowanie mięśni czy poprawa funkcji serca i płuc to tylko efekt uboczny wysiłku fizycznego. Głównym skutkiem regularnego treningu nie jest budowanie kondycji, ale usprawnianie mózgu!"
John Ratey
24 lutego 2016 r. uczniowie należący do koła biologicznego podsumowali swoją pracę nad projektem "Żyj zdrowo, będzie kolorowo". Nasi biolodzy od października do końca stycznia zapoznawali się ze zdrowotnymi właściwościami owoców, warzyw oraz innych produktów. W ramach projektu sami również przyrządzali wymyślone przez siebie sałatki i owocowe koktajle, a także zorganizowali długą przerwę, podczas której promowali zdrową żywność, negowali złe odżywianie oraz zwracali uwagę na co patrzeć podczas czytania etykiet na produktach żywnościowych. Celem naszych biologów było również uświadomienie rówieśnikom, że zdrowy styl życia to nie tylko jedzenie, ale również wysiłek fizyczny.
ŻYJ ZDROWO, BĘDZIE KOLOROWO

"Budowanie mięśni czy poprawa funkcji serca i płuc to tylko efekt uboczny wysiłku fizycznego. Głównym skutkiem regularnego treningu nie jest budowanie kondycji, ale usprawnianie mózgu!"
John Ratey
24 lutego 2016 r. uczniowie należący do koła biologicznego podsumowali swoją pracę nad projektem "Żyj zdrowo, będzie kolorowo". Nasi biolodzy od października do końca stycznia zapoznawali się ze zdrowotnymi właściwościami owoców, warzyw oraz innych produktów. W ramach projektu sami również przyrządzali wymyślone przez siebie sałatki i owocowe koktajle, a także zorganizowali długą przerwę, podczas której promowali zdrową żywność, negowali złe odżywianie oraz zwracali uwagę na co patrzeć podczas czytania etykiet na produktach żywnościowych. Celem naszych biologów było również uświadomienie rówieśnikom, że zdrowy styl życia to nie tylko jedzenie, ale również wysiłek fizyczny.
GIFF FESTIWAL


WOOW...!!
Co to było za wydarzenie. Jedyne takie w okolicy. Masa ludzi, miła atmosfera, kino w temacie, rozmowy.
To tak w skrócie...
Teraz przyszedł czas na dłuższą refleksję :)
Od dawna PrezesBarcin wspominał o GIFF-ie, tylko co to miało być? Pokaz filmów? Po co? No, ale jak się okazało, że nie wszyscy mogą takie coś zorganizować, że na zgodę się czeka z Seattle (USA :), że jest tylko kilka takich wydarzeń w Polsce to musiało znaczyć, że warto na taki event przyjść, nie tylko z ciekawości filmów, ale i po to by zobaczyć znajome twarze, jak również poznać nowe. Dlatego gdy tylko event się opublikował wiedziałem, że muszę na nim być i nic mnie przed tym nie powstrzyma, nawet przeziębienie.
Jeszcze przed Festiwalem Filmowym, który miał się odbyć w Miejskim Domu Kultury spotkałem GeoBydzie, która w składzie Tombustom, Arhin i Erhino chyba plądrowała Barcińskie niedobitki. Niestety nie mieli zbyt dużo szczęścia.
W samym MDK-u czuć "na kilometr" było przepyszny popcorn oraz ujrezć z daleka znajome twarze: danimak1, założyciel (PrezesBarcin) z rodzinką, grojak, MMTJ z rodzinką, Furmen, Jasiu, KrzychuCMG, Wiebnik... który udzielał wywiadu. Dotarli również CoolaPL z córeczką, Mikasso, Skibek, Izunia, oczywiście geoBydzia i venturinurek. Co ciekawe pojawiło się sporo osób z poza grona czynnych geokeszerów, których było miło zobaczyć na keszerskim spotkaniu. Wszyscy z niecierpliwością czekali na filmy, ale trzeba, bo siła wyższa tj, tv przeprowadziła wywiady.
Następnie założyciel, PrezesBarcin wyglosił krótką przemowę i ... zaczął się maraton filmowy. Miało być 5 filmów? Kto by się zadowolił taką liczbą? Było ich chyba szesnaście, jeśli dobrze policzyłem. Także oglądało się przyjemnie, z tutką popcornu w ręku.
Po projekcji wspólnie doszliśmy do wniosku, że najlepszym filmem był film z udziałem psa - keszera.
Później jeszcze przyszedł czas na wymianę drewniaczków, traveli i georozmowy.
michalbarcin
LINK do opisów z ww. wydarzenia znajduje się tutaj
Materiał filmowy dostępny TUTAJ
ŚLADEM PRZYDROŻNYCH KRZYŻY I KAPLICZEK

gimnazjum Barcin
W projektach zgłoszonych do V edycji Kujawsko - Pomorskiego Festiwalu Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych wzięło udział 233 uczniów pod kierunkiem 52 nauczycieli. Członkowie Kapituły, powołani przez Urząd Marszałkowski, ocenili prace konkursowe przysłane przez 23 zespoły uczniowskie z 21 placówek. Kapitule przewodniczył Czesław Ficner - wicedyrektor Departamentu Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego Oto recenzje nagrodzonych projektów opracowane przez członków Kapituły.
Wśród wyróżnionych prac był projekt realizowany przez uczniów naszej szkoły. Skromna pięcioosobowa delegacja wyjechała do Torunia na uroczyste podsumowanie V edycji projektów.
Projekt "Śladami przydrożnych krzyży i kapliczek" realizowało 9 uczniów pod okiem opiekunów: Jacka Grobelniaka i Huberta Łukomskiego.
Tak natomiast podsumowała barciński projekt p. Ewa Ignaszak - Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Delegatura w Toruniu
Na wyróżnienie zasługuje również projekt edukacyjny Śladami przydrożnych krzyży i kapliczek, przygotowany przez uczniów Gimnazjum nr 1 w Barcinie. Wykorzystując zabawę w poszukiwanie skarbów (geocaching), młodzież umieszczała w miejscach kultu religijnego skrytki z informacjami o przydrożnych krzyżach i kapliczkach, a także opisywała na portalu internetowym miejsca, które warto zobaczyć. Dużą pomysłowością uczniowie wykazali się przy tworzeniu logbooków i znajdowaniu miejsc ukrycia skrzynek. W sposób niebanalny projekt przekazuje wiedzę o regionie i ocala od zapomnienia historie np. kapliczek w Wójcinie i Józefince czy krzyży w Kierzkowie i Barcinie. Z pewnością wiele pracy wymagało przygotowanie materiałów i mapy założonych skrzynek. Możliwość praktycznego wykorzystania, twórcze rozwiązanie zadań, pomysłowość wykonania oraz przydatność dydaktyczna i wychowawcza - to atuty omawianego projektu. Duże wrażenie robi sposób jego dokumentowania poprzez stronę internetową geocaching.com, na której umieszczane zostały opisy wraz z koordynatami do odnalezienia danego miejsca. Projekt jest więc oryginalny i w dużym stopniu wykorzystuje technologię informacyjno - komunikacyjną. Dopełnia go estetyczna i ciekawa prezentacja.
PODSUMOWANIE PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
Grafiki

Podsumowując kończący się rok szkolny informujemy, że w ciągu ostatnich 10 miesięcy zrealizowaliście aż 38 projektów edukacyjnych. O części z nich możecie przeczytać na naszej stronie głównej, bądź też w zakładce „projekty edukacyjne”. Z apelu podsumowującego Waszą pracę w II semestrze wiecie, że tytuł Mistrza Projektów Edukacyjnych zdobyły w tym roku dwie uczennice – Zuzanna Barańska i Izabela Marczak. Z kolei za Najlepszy Projekt Edukacyjny komisja uznała projekt klasy II a „Nasza Klasa”.
Gratulujemy pomysłowości, wytrwałości i zaangażowania. Liczymy na więcej w nowym roku szkolnym. Do zobaczenia 1 września ;-)
OD SERCA DLA RODZICA
Newsy

15 czerwca uczniowie klasy IIIb pokazali rodzicom efekty swojej pracy nad projektem "Od serca dla rodzica". Od miesiąca w kilkuosobowych grupach opracowywaliśmy tematy swoich prezentacji. Każdy zespół miał inne zadanie, ale wszyscy mieliśmy wspólny cel - spotkanie dla rodziców z okazji ich świąt. Grupy nagrywały film, teledysk, kabaret, tworzyły wystawę fotografii, czy - najważniejsze - organizowali całe spotkanie. Każdy zespół spisał się na medal, a rodzice wychodzili ze szkoły z uśmiechami na twarzy. Projekt uważamy za bardzo udany.

Izabela Marczak

PRACA W PRZEDSIĘBIORSTWIE Z KAPITAŁEM NIEMIECKIM

gimnazjum Barcin
Dnia 17.06.2015 r. odbyła się w naszej szkole prezentacja polsko-niemieckiego projektu pt. "Praca w przedsiębiorstwie z kapitałem niemieckim - to Twoja szansa!". Jest on częścią akcji "dzień.de - der-tag.pl" Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży. Udział w projekcie miał zachęcić młodych ludzi do zastanowienia się nad wyborem własnej drogi zawodowej.
Uczniowie z naszej szkoły: Agnieszka Napierała III e, Miłosz Kłopotowski III e, Daniel Staszak III e, Mateusz Piwoński III e, Dominika Dolata III e, Bartłomiej Noga III c i Seweryn Łukowiak III c stworzyli pod kierunkiem p. Anny Kończal prezentacje oraz plakaty dotyczące perspektyw zawodowych w przedsiębiorstwie z kapitałem niemieckim.
Projekt składał się z dwóch części: wycieczki do fabryki Volkswagen Poznań, która odbyła się 16.06.2015 r. oraz z wystawy. Podczas zwiedzania fabryki młodzież naszego gimnazjum dowiedziała się, dlaczego fabryka działa w Polsce? Czy mają ofertę praktyk i staży dla młodych osób? Czym wyróżnia się na rynku od pozostałych przedsiębiorstw? Nastepnego dnia młodzież przygotowała w szkole punkt informacyjno-konsultacyjny dotyczący pracy w fabryce VW Poznań.
Uczestnicy projektu otrzymali od Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży materiały dydaktyczne, a także upominki.
Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży to organizacja międzynarodowa utworzona przez rządy obu krajów w 1991 roku. Jej zadaniem jest wspieranie wzajemnego poznania, zrozumienia oraz współpracy młodych Polaków i Niemców. W tym celu dofinansowuje, inicjuje i merytorycznie wspiera spotkania młodzieży. Od początku swej działalności dofinansowała już ponad 65 000 programów spotkań, w których udział wzięło ponad 2,5 miliona młodych Polaków i Niemców.

Szczegóły akcji oraz opisy wszystkich projektów znajdują się na stronie www.der-tag.pl

Zdjęcia z realizacji projektu dostępne są tutaj
SZWAJCARIA DA SIĘ LUBIĆ

gimnazjum Barcin
"Jaki kraj słynie z czekolad, zegarów, banków oraz żółtych serów?" - to tytuł projektu zrealizowanego w ramach XI edycji konkursu "DaF-Kenner in den DACHL-Ländern".

Dnia 22 maja 2015 r. odbyła się w naszej szkole prezentacja projektu z języka niemieckiego pt. "Jaki kraj słynie z czekolad, zegarów, banków oraz żółtych serów?".
Projekt był realizowany w ramach XI edycji konkursu "DaF-Kenner in den DACHL-Ländern". Organizatorem wyżej wymienionego konkursu było m. in. Wydawnictwo Szkolne PWN. Konkurs organizowany był również we współpracy z Goethe Institut i Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej. Patronat honorowy nad konkursem objęli: Ambasada Niemiec, Ambasada Szwajcarii, Austriackie Forum Kultury i Instytut Austriacki.

Uczniowie z naszej szkoły: Adrianna Bartoś I e, Nicola Stróżewska I d, Maciej Pałyga I e, Patryk Krygier I e oraz Patrycja Łysy I e przygotowali pod kierunkiem p. Anny Kończal film dotyczący państwa obszaru niemieckojęzycznego - Szwajcarii, który został wysłany do jury konkursu.
Celem zajęć w ramach projektu było zainteresowanie uczniów nauką języka niemieckiego, a także kulturą Szwajcarii, kształtowanie umiejętności pozyskiwania informacji na temat danego regionu, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej pod kierunkiem nauczyciela, a także rozwijanie umiejętności zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w nauce języka obcego.
ŚREDNIOWIECZE DA SIĘ LUBIĆ

gimnazjum Barcin
W czasie obchodów Święta Szkoły ( 17.06.2015 r.)uczniowie klas 2 b,c,d,ei f zaprezentowali projekt edukacyjny "Średniowiecze da się lubić" realizowany w ramach zajęć artystycznych pod okiem p. Agnieszka Korzempy. Celem projektu było poszerzenie wiedzy o średniowieczu, architekturze tej epoki, kulturze i życiu.
Średniowiecze, średniowiecze…- wieki tak odległe a jednak na moment stały się nam bliskie. Mogliśmy się przenieść w tamte czasy oglądając prezentację tańca średniowiecznego Kender przygotowanego przez przedstawicieli poszczególnych klas. Chętnych do tańca było więcej, ale ilość występujących uzależniona była od ilości strojów, których użyczyła p. Danuta Wesołowska.
Na holu na parterze można było podziwiać piękne i dokładnie wykonane makiety kościołów, i zamków romańskich. Oczami wyobraźni widzieliśmy kroczących między murami rycerzy, damy dworu czy zwykłych chłopów. Nie zabrakło elementu gotyckiego. Misternie wykonane witraże gotyckie zadziwiały perfekcją wykonania!
Otoczeni klimatem wieków średnich mogliśmy przysiąść przy stoisku z grami planszowymi, które uczniowie wykonali według własnego pomysłu. Każda z gier dotyczyła epoki średniowiecza. Byli więc królowie, wiedźmy i wiedźmini… ale również wątki z „Krzyżaków” H. Sienkiewicza czy „Romea i Julii” W. Shekspira. Gry były fascynujące! Można się było przy nich świetnie bawić.
Projekt został oceniony wysoko przez komisję w składzie: p. Iwonę Kornecką, ks. Krzysztofa Kępińskiego i p. A. Korzempę
Zdjęcia z realizacji projektu dostępne są TUTAJ.
NASI U MARSZAŁKA

gimnazjum Barcin
W projektach zgłoszonych do V edycji Kujawsko - Pomorskiego Festiwalu Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych wzięło udział 233 uczniów pod kierunkiem 52 nauczycieli. Członkowie Kapituły, powołani przez Urząd Marszałkowski, ocenili prace konkursowe przysłane przez 23 zespoły uczniowskie z 21 placówek. Kapitule przewodniczył Czesław Ficner - wicedyrektor Departamentu Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego Oto recenzje nagrodzonych projektów opracowane przez członków Kapituły.
Wśród wyróżnionych prac był projekt realizowany przez uczniów naszej szkoły. Skromna pięcioosobowa delegacja wyjechała do Torunia na uroczyste podsumowanie V edycji projektów.
Projekt "Śladami przydrożnych krzyży i kapliczek" realizowało 9 uczniów pod okiem opiekunów: Jacka Grobelniaka i Huberta Łukomskiego.
Tak natomiast podsumowała barciński projekt p. Ewa Ignaszak - Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Delegatura w Toruniu
Na wyróżnienie zasługuje również projekt edukacyjny Śladami przydrożnych krzyży i kapliczek, przygotowany przez uczniów Gimnazjum nr 1 w Barcinie. Wykorzystując zabawę w poszukiwanie skarbów (geocaching), młodzież umieszczała w miejscach kultu religijnego skrytki z informacjami o przydrożnych krzyżach i kapliczkach, a także opisywała na portalu internetowym miejsca, które warto zobaczyć. Dużą pomysłowością uczniowie wykazali się przy tworzeniu logbooków i znajdowaniu miejsc ukrycia skrzynek. W sposób niebanalny projekt przekazuje wiedzę o regionie i ocala od zapomnienia historie np. kapliczek w Wójcinie i Józefince czy krzyży w Kierzkowie i Barcinie. Z pewnością wiele pracy wymagało przygotowanie materiałów i mapy założonych skrzynek. Możliwość praktycznego wykorzystania, twórcze rozwiązanie zadań, pomysłowość wykonania oraz przydatność dydaktyczna i wychowawcza ? to atuty omawianego projektu. Duże wrażenie robi sposób jego dokumentowania poprzez stronę internetową geocaching.com, na której umieszczane zostały opisy wraz z koordynatami do odnalezienia danego miejsca. Projekt jest więc oryginalny i w dużym stopniu wykorzystuje technologię informacyjno ? komunikacyjną. Dopełnia go estetyczna i ciekawa prezentacja.
W GŁĄB UCZUĆ I MYŚLI


Dnia 8.06.2015 roku w najbardziej klimatycznym miejscu naszego gimnazjum - w czytelni, odbyła się prezentacja projektu edukacyjnego, lekcja poetycka pt. "W głąb myśli i uczuć, czyli liryczne wtajemniczenie". Wśród zaproszonych gości była Pani Dyrektor Marzena Wolska oraz Pani Joanna Kranc - pracownik biblioteki szkolnej.
Projekt został zrealizowany w celu ukazania twórczości poetyckiej jednej z uczennic naszej szkoły- Agaty Michalak, a przy okazji by zapoznać zgromadzonych z twórczością polskiej noblistki Wisławy Szymborskiej, która stała się inspiracją dla naszej szkolnej poetki.
W czasie prezentacji mogliśmy dowiedzieć się więcej na temat życia i twórczości poetki niż do tej pory na zajęciach. Dzięki tej lekcji ujrzeliśmy Wisławę Szymborską nie jako podręcznikową, skostniałą postać, a normalną kobietę z poczuciem humoru, posiadającą nałogi, życie towarzyskie, znajomych i kiczowate pasje. Ujrzeliśmy postać, która miała do siebie bardzo duży dystans.
Agata dość dugo pracowała nad zbiorkiem swoich wierszy. Czujne oko na jej pracę twórczą miała pani Marlena Korgul, która jako pierwsza dostrzegła talent naszej koleżanki. Sama prezentacja finalnie zakładała angaż kilkorga uczniów, którzy wyrecytowali utwory liryczne Agaty. Nikt do samego końca nie wiedział, kto jest autorem prezentowanych wierszy, dlatego zdziwienie było jeszcze większe, kiedy pani Korgul zdradziła tę tajemnicę.
Wygenerowano w sekund: 0.06 - 23 zapytań MySQL 84,773 unikalnych wizyt