Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Grudzień 14 2018 08:02:01
Nawigacja
· Strona główna
· Regulamin Projektów i karta projektu
· Kontakt
· Galeria zdjęć
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
O liczbach małych i dużych w Henryka Sienkiewicza Podróży
Newsy

Naszym projektem zajmowaliśmy się od marca bieżącego roku. Koncepcja projektu była cały czas żywa i często ulegała zmianie, aby ostatecznie przyjąć obecną postać. Połączyliśmy podróże Henryka Sienkiewicza z liczbami. Na początku przeanalizowaliśmy szczegółowo podróże naszego patrona, by wyłonić z nich małe i duże liczby. W każdym tygodniu na zajęcia przynosiliśmy coraz więcej informacji. W maju zaczęliśmy uwspółrzędniać je oraz tworzyć prezentacje. Przy okazji nauczyliśmy się korzystać z programu prezi. Efekty naszej pracy przedstawiliśmy podczas święta szkoły 17 . 06 . 2015r.
Paweł Sudoł
W PUSTYNI I PUSZCZY


Nasz projekt, jak wskazuje tytuł, nawiązuje do powieści patrona naszego gimnazjum Henryka Sienkiewicza. Odnieśliśmy się do tych fragmentów książki „W pustyni i w puszczy”, które były najbliżej chemii, bo leki i trucizny, to nic innego jak substancje chemiczne. Celem projektu było zbadanie właściwości substancji stosowanych jako leki oraz poznanie oddziaływania trucizn na organizm człowieka.
Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się chininie, która była pierwszym skutecznym lekiem przeciwko malarii. CHININA posiada słabe właściwości przeciwgorączkowe, przeciwbólowe i przeciwzapalne. Ponieważ dziś tego leku się już nie stosuje, postanowiliśmy zająć się innym o podobnych właściwościach – ASPIRYNĄ. Wykonaliśmy serię doświadczeń z udziałem tego popularnego leku. Przekonaliśmy się wtedy, że eksperymentowanie wymaga dobrego planowania, precyzji i cierpliwości, ale może też być świetną zabawą! Równie dobrze bawiliśmy się nagrywając film, którego scenariusz w oparciu o fragment powieści napisała Marysia Wolska. Zadbaliśmy o każdy szczegół – wybraliśmy odpowiedni czas i miejsce, przygotowaliśmy stroje i charakteryzację, wykuliśmy tekst. I tak powstał nasz film. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób toksyczne substancje mogą wpływać na organizm człowieka, sięgnęliśmy do zasobów internetu. Poszukiwania informacji o truciznach ograniczyliśmy do tych występujących na terenie Afryki. Naszą uwagę zwróciły dwie z nich – jedna zawarta w jadzie skorpiona, druga w tzw. jabłuszku śmierci. Potem przyszedł czas na przygotowania do prezentacji podsumowującej realizację projektu. Miała ona miejsce 12.06.2015r., a jej odbiorcami byli uczniowie klasy Ic, IId i IIId. Nasz film został pokazany całej społeczności gimnazjum podczas „Święta szkoły”.
Dzięki udziałowi w projekcie nauczyliśmy się współpracować w zespole, wiemy, jak ważna jest systematyczność i oczywiście poszerzyliśmy naszą wiedzę na temat substancji chemicznych.
W projekcie pod kierunkiem p. Iwony Zbieranek pracowali uczniowie klasy Ic: Wiktoria Becmer, Klaudiusz Ciesielski, Jakub Dreżewski, Olga Gwizdała, Julia Maciejewska, Marysia Wolska, Martyna Wypijewska i Olga Wypijewska.
Zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami z realizacji projektu
PODSUMOWANIE PROJEKTU


Dnia 29 maja 2015 r. odbyła się w naszej szkole prezentacja międzynarodowego projektu pt. „Ostern – Postkarte mit Wünschen” (Wielkanoc – kartki świąteczne z życzeniami).
W projekcie wzięły udział szkoły z 8 krajów: Francji, Słowacji, Łotwy, Rumuni, Chorwacji, Holandii, Wielkiej Brytanii oraz Polski.
Dnia 23.02.2015 r. projekt został zarejestrowany przez Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning. Założycielami projektu są: p. Anna Kończal oraz p. Lenka Podsedlá.
Uczniowie z naszej szkoły: Aleksandra Kołodziejska II d, Kacper Wiśniewski I b, Julia Skoczyńska I e, Kamil Kokocha III e, Daniel Mac III e, Paulina Orłowska II a, Kinga Modlińska II d, Magdallena Feliksiak
II d stworzyli słowniki w języku niemieckim pt. „Ostern in unserem Land – Święta Wielkanocne w naszym kraju” oraz listy gończe / Steckbriefe. Wszystkie prace zostały zamieszczane na TwinSpace projektu.
Uczniowie wykonali również kartki wielkanocne z życzeniami napisanymi w języku niemieckim, które zostały wysłane do szkół z zagranicy.
Za nasze partnerstwo otrzymaliśmy Certyfikat eTwinning.
DOBRO POWRACA - CZY WARTO POMAGAĆ?


Dnia 8 kwietnia na zebraniu z rodzicami klasy 2e odbyła się prezentacja projektu edukacyjnego DOBRO POWRACA - CZY WARTO POMAGAĆ? Projekt był realizowany w okresie XI-III, słyszeliście o nim już wcześniej - był zgłoszony do konkursu "PROJEKT Z KLASĄ". Celem projektu było rozpowszechnienie idei wolontariatu i niesienia bezinteresownej pomocy innym oraz zaprezentowanie umiejętności fotograficznych uczestników. Grupa z 2e w składzie: Sylwia, Natalia, Karolina, Kamila, Wiktoria, Martyna
ILUSTROWANY SŁOWNIK ZWIĄZKÓW...


Dnia 27 maja 2015 otwarta została wystawa prac członków Koła Lingwistycznego
Wystawione prace są stronami przygotowywanego przez nas słownika frazeologicznego Kilka miesięcy zajęło nam przygotowanie projektu pt: „Ilustrowany słownik związków frazeologicznych w j.angielskim, j. niemieckim i j. rosyjskim”. Dużo wysiłku włożyliśmy w wykonanie różnymi technikami prac prezentujących związki frazeologiczne oraz w tłumaczenie ich na języki obce. Naszym celem było poszerzenie znajomości słownictwa w różnych językach obcych. Podczas tłumaczenia dowiedzieliśmy się, jak wielkie mogą być różnice w postrzeganiu świata przez osoby pochodzące z innego niż nasz obszaru językowego i że tłumaczenie słowo po słowie może nie doprowadzić nas do sukcesu w komunikacji. Wszyscy razem nabieraliśmy umiejętności w planowaniu i organizacji pracy, a także rozwijaliśmy swoje kreatywne myślenie. Podczas wykonywania prac plastycznych i tłumaczeń, nie zabrakło śmiechu i zabawy,ten czas na pewno nie był czasem straconym , bardzo mile go spędziliśmy. Mamy nadzieję, że nasze prace zainspirują was i zachęcą do rozwijania umiejętności językowych. Dlatego pozostawiliśmy pole waszej wyobraźni – związki frazeologiczne zaprezentowane tylko graficznie. Mamy nadzieję, że rozbudzą one waszą ciekawość.
Zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.
NASZA KLASA
Newsy

Od października 2014 roku cała klasa II A pod okiem Pani Żanety Kopydłowskiej przygotowywała projekt pt.: Nasza klasa. Po długich i ciężkich przygotowaniach projekt został zaprezentowany w piątek 13 marca 2015 roku.
A oto film z przedstawienia: proszę kliknąć TUTAJ
Martyna Wszelaki

SŁUCH NA WAGĘ ZŁOTA


25.03.2015r. odbyła się w naszej szkole prezentacja projektu pt.: Słuch na wagę złota. Grupa projektowa, w składzie Zuzanna Barańska, Michalina Śledzikowska i Mateusz Safijan, dzięki pomysłodawczyni - Pani Aleksandrze Dziarnowskiej poszerzyła swoją wiedzę na ten ciekawy temat, przeprowadziła pomiary specjalistycznym decybelomierzem, a także doskonale się przy tym bawiła. Projekt został wykonany, aby uświadomić uczniom naszej szkoły jak cenny jest narząd słuchu.
Projekt zaprezentowano przed uczniami klasy IIe oraz przed komisją, która oceniła go jako bardzo ciekawy - zwiększając jego szanse na wygraną w konkursie na Najlepszy Projekt Edukacyjny.
Zdjęcia z prezentacji dostępne są TUTAJ.
POD BLUSZCZEM UKRYTE


REALIZACJA MAJ 2014
Jesteśmy uczniami klasy I e, którzy wspólnie realizowali projekt zatytułowany "Pod bluszczem ukryte..." pod kierunkiem pani Marleny Korgul. Inspiracją stała się dla nas praca konkursowa naszej koleżanki Aldony Grzybowskiej, która wykonała piękny album dotyczący śladów niemieckości w naszym regionie. Ciekawostki zamieszczone przez Aldonę obudziły w nas chęć odkrywania tego, co zostało spowite "pajęczyną zapomnienia". Rozbudził się w nas apetyt na poszukiwanie tajemnic związanych z naszym pięknym miastem i jego okolicami.
Zadania, które miały nas doprowadzić do realizacji zamierzonych celów, rozdzieliliśmy pomiędzy sobą, zgodnie z naszymi zainteresowaniami, predyspozycjami i możliwościami.
Z uwagi na moją pasję dziennikarską przeprowadziłam wywiady z pracownikami Urzędu
Miasta i Gminy Barcin (panem J. Drozdowskim i panem G. Smolińskim) oraz "żywą legendą"
i pasjonatem miasta Barcina panem Stefanem Skrzypczykiem. Radek Tęcza niczym Sherlock
Holmes zaintrygowany tajemniczym cmentarzyskiem, znajdującym się w Wolicach (miejscu jego
zamieszkania), podjął się przeprowadzenia rozmów z najstarszymi mieszkańcami wsi w celu
pogłębienia informacji o tym miejscu. Jędrzej Gwizdała zafascynowany infrastrukturą i architekturą miasta, przeszukując zasoby źródłowe Biblioteki Publicznej, stworzył prezentację multimedialną, zatytułowaną "Barcin dawniej i dziś". Fotoreporterem uwieczniającym pracę zespołu i realizującym swe pasje fotograficzne, stała się Martyna Kuzera, a nad stroną techniczną czuwała Michalina Śledzikowska, której dziełem wieńczącym całe przedsięwzięcie jest film, wysłany na IV Kujawsko-Pomorski Festiwal Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych.
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia naszego filmu.
Kasia Kujawa
PREZENTACJE PROJEKTÓW KLAS II
Newsy

W środę 14 stycznia 2015 r. trzy grupy z klas drugich prezentowały projekty edukacyjne realizowane na zajęciach artystycznych.
Wiedza szkolna po latach- film dokumentalny” to tytuł projektu, którego celami były m.in nagranie filmu dokumentalnego; poszerzenie wiedzy na temat tej kategorii filmowej; zbadanie czy ludzie dorośli potrafią wykorzystywać wiedzę nabytą w szkole; rozwijanie umiejętności samodzielnego poszukiwania i selekcji informacji. Grupa klasy II b zaprezentowała wyniki swoich badań uczniom klasy I e. Również przed klasą pierwszą , swoim projektem „Akceptuj mnie gdy niedomagam! Świat oczami ludzi borykających się z chorobą” pochwaliła się druga grupa z kl. IIb. Realizatorzy projektu nagrali film przedstawiający problemy ludzi chorych, reakcje otoczenia na ich problemy. Stało się to okazją do pogłębiania empatii, uwrażliwienia na potrzeby innych i uświadomienia ich potrzeb.
Grupa z kl. II f zaprezentowała projekt „ Wpływ narkotyków na życie człowieka” emitując nagrany przez siebie film. Celem działań chłopców było podniesienie poziomu wiedzy nt. problemów i zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków; kształtowanie i promowanie zdrowego stylu życia.
Każda z grup świetnie się bawiła nakręcając film, stając się aktorem, reżyserem czy montażystą.
Agnieszka Korzempa
PREZENTACJA KLASY IIE


W środę, 26 listopada, dwie grupy uczniów z klasy IIe, prezentowały swoje projekty wykonywane na kilku godzinach zajęć artystycznych. Prezentacje odbyły się podczas zebrania z rodzicami.
Efekty swojej pracy pokazywała jako pierwsza grupa w składzie: Sylwia Nadolska, Karolina Tarnowska, Jakub Dudek, Amadeusz Teper, Mateusz Przybylski i Krystian Konieczka. Zbierając przez kilka tygodni śmieci oraz odpadki i później projektując z nich stroje, udowodnili, że materiały, które na pierwszy rzut oka mogą nadawać się do wyrzucenia, nie muszą od razu lądować w śmietniku. Mały pokaz mody, który przygotowali, zachwycił rodziców i wychowawcę. Stylizacje były bardzo oryginalne i ciekawe, a główny element stanowiły zwykłe worki do śmieci. Pomysł został doceniony i odebrany bardzo pozytywnie.
Drugą grupę tworzyli: Martyna Kuzera, Weronika Szadłowska, Kasia Kujawa, Natalia Przybyła, Hubert Wiśniewski oraz Kacper Wojke. Tematem ich projektu były problemy współczesnej młodzieży. Przedstawiając zdjęcia, które wykonali przed dorosłymi, w pełni osiągnęli zamierzony cel, czyli zwrócenie uwagi na zachowania dzisiejszych nastolatków. Na fotografiach widnieją członkowie grupy wcielający się w różne role, pokazujące życie gimnazjalistów. Prezentując swój projekt, dali do myślenia wszystkim obecnym na spotkaniu.
Oba zespoły spisały się na medal i zostały wysoko ocenione.
Więcej zdjęć można zobaczyć TUTAJ.
KLUB MŁODYCH LINGWISTÓW


5 listopada podczas obchodów Europejskiego Dnia Języków w naszej szkole, uczestnicy zajęć Klubu Młodych Lingwistów zaprezentowali efekty pracy nad projektem "Języki obce - nie tylko z podręczników". Uczniowie przedstawili wyniki ankiet przeprowadzonych w gimnazjum i liceum. Kolejnym etapem projektu była sonda uliczna, w której klubowicze pytali dorosłych, co sądzą na temat istoty nauki języków obcych. Pokazaliśmy też autoprezentacje , czyli co sami uczestnicy projektu robią, aby doskonalić znajomość języków obcych. Ostatnim elementem prezentacji była wystawa sprzętów elektronicznych, opakowań, zdjęć z różnych stron internetowych i gier, na których, czasem nawet nieświadomie, możemy znaleźć napisy w językach obcych, choćby tych, których uczymy się w naszej szkole.
Mamy nadzieję, że zachęciliśmy Was do nauki języków obcych. Sposobami innymi niż tylko na godzinach lekcyjnych - świadomie słuchając tekstów obcojęzycznych piosenek, oglądając filmy w oryginale, programy telewizyjne,korzystając z gier komputerowych, czy zajęć związanych z językami obcymi w naszej szkole, można przyswajać języki zgodnie z zasadą "przyjemne z pożytecznym".
Izabela Marczak IIIB
Wygenerowano w sekund: 0.03 - 23 zapytań MySQL 87,362 unikalnych wizyt