Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Maja 22 2019 12:44:11
Nawigacja
· Strona główna
· Regulamin Projektów i karta projektu
· Kontakt
· Galeria zdjęć
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
MODE - TOP ODER FLOP


Klub języka niemieckiego pod kierunkiem p. Ziętek ma już pierwszy projekt edukacyjny za sobą. „Mode – Top oder Flop” – to tytuł naszego projektu, który przetłumaczyć możemy jako: „ Bycie modnym oznacza sukces czy porażkę?”. Prace nad projektem rozpoczęliśmy już na początku września, podzieliliśmy się obowiązkami, a następnie przeszliśmy do realizacji naszych zadań regularnie konsultowanych z opiekunem.
Prezentacja naszego projektu odbyła się 15.10.2013 roku. Wzięli z niej udział członkowie klubu języka niemieckiego, grupa zaawansowana języka niemieckiego klas IIIa i IIIb oraz komisja projektowa. Klikając poniżej można zobaczyć prezentację z naszego projektu.
Klub języka niemieckiego.
Prezentacja z realizacji projektu dostępna jest TUTAJ.
PROJEKT NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH


13.12.12r. w sali nr 21 odbyła się prezentacja projektu uczniów z kółka biologicznego pt.: „Najlepsi z najlepszych, czyli super zwierzęta”. Zostały zaprezentowane jedne z najciekawszych zwierząt, które posiadają rekordy. Na prezentacji zebrała się grupa młodzieży z klas I, która oceniła projekt na bardzo ciekawy. Swoją pracę przedstawili: Karolina Stawicka, Olga Smolińska, Zuzanna Barańska, Łukasz Antkowiak, Mateusz Safijan. Stroną techniczną zajęła się Michalina Śledzikowska. Opiekunką projektu była pani Aleksandra Dziarnowska.
GRANTY OŚWIATOWE 2013


W roku szkolnym 2013/2014 nasza szkoła będzie realizować cztery projekty w ramach „Grantów oświatowych”, na które Gmina Barcin rozpisała konkurs. Wśród wyróżnionych przez komisję konkursową znalazły się projekty pt: Popołudnia ze sztuką, You Can Really Speak English!, odjazdowy egzamin i krawieckie rewolucje.
Poniżej przedstawiamy wyróżnione projekty.
W ramach grantu oświatowego „Popołudnia ze sztuką” młodzież z kółka teatralnego i polonistycznego obejrzy spektakle w Operze Nova i w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Podobne projekty realizujemy od kilku lat i zawsze cieszą się dużym powodzeniem. Uczniowie doświadczają kontaktu ze sztuką wysoką, co jest bezcenne dla tak małego środowiska, w jakim żyjemy. Zdobywają umiejętności , które mogą wykorzystać nie tylko na egzaminie, ale i w przyszłości. Projekt realizują panie H. Robaczewska i M. Wolska.
Projekt "You Can Really Speak English!" będzie realizowany w terminie IX-XI 2013r. Pierwszym elementem jest wyjazd grupy 21 uczniów na obóz liderów EuroWeek do Długopola Dolnego. Drugi etap to przyjazd do naszej szkoły wolontariuszy na codzień pracujących dla Europejskiego Forum Młodzieży, miedzy innymi przy obozach EuroWeek właśnie. Zarówno pierwszy jak i drugi etap mają na celu umożliwić uczniom komunikowanie się w języku angielskim, upowszechniać ideę wolontariatu, krzewić tolerancję dla innych kultur. W czasie 5-ciodniowego pobytu wolontariuszy obcokrajowców w naszej szkole, 40 -ka uczniów weźmie udział w zajęciach prowadzonych przez gości w j.angielskim. Będą opowiadać o swoich krajach, dzielić się wrażeniami ze swoich podróży, zachęcać i przekonywać o istocie znajomości języka angielskiego. Przyznany grant umożliwi obniżenie kosztów wyjazdu na obóz oraz pozwoli ugościć wolontariuszy oraz zapewnić im przejazd.

Kolejnym projektem jest odjazdowy egzamin.
Zespół powinien zaprojektować i skonstruować pojazd, którym – podczas egzaminu na prawo jazdy – pokieruje pewien początkujący kierowca… Wehikuł posiadać będzie dwa odmienne systemy napędowe – jeden służący do poruszania się naprzód, drugi do przemieszczania się wstecz – a także system nawigacji satelitarnej (GPS), mówiący do kierowcy. Pojazd spróbuje wykonać trzy różne zadania, a po drodze natrafi na jakiegoś rodzaju drogowskaz. Drużyna zaprezentuje swoje rozwiązanie w formie przedstawienia, w którego fabułę wplecie podróże wehikułu, egzamin na prawo jazdy oraz gadający GPS.

Głównym celem projektu „krawieckich rewolucji” jest zainteresowanie młodzieży tajnikami krawiectwa przynajmniej na poziomie podstawowym.
Jak powiedziała nam p. Jolanta Lubecka - chciałabym, żeby młodzież nauczyła się odczytywać szablony krawieckie, wykrawać i zszywać tkaninę.
Młodzież nauczy się łączyć odpowiednie kolory i faktury tkanin. Dzięki przedsięwzięciu placówki oświatowe i gminne wzbogacą się o nowe flagi, a członkowie koła teatralnego o nowe stroje.
Myślę, że praca na takich zajęciach da nam dużo satysfakcji.
W ŚWIECIE NASZYCH ZAINTERESOWAŃ


14 czerwca 2013r. o godz. 16:00 odbyło się w naszej szkole spotkanie dla rodziców uczniów klasy Ie. Prezentacja projektu „W świecie naszych zainteresowań” miała charakter imprezy słowno - muzyczno - tanecznej, podczas której uczniowie klasy I e zaprezentowali swoje zainteresowania, talenty, umiejętności.

Przy kawie lub herbacie można było wysłuchać i obejrzeć występy wykonawców. A było ich sporo. Scenariusz imprezy opracowała p. Anna Kończal, a prowadzili ją: Marek Wróblewski i Dominika Dolata.

Wszystkich przybyłych na imprezę przywitano słowami Romaina Gary:
"Nie można pytać życia o sens można mu tylko sens nadać.
Cała wielkość naszej przygody polega na życiu,
Które przychodzi do nas z pustymi rękoma,
Lecz opuścić może nas wzbogacone i przekształcone".


Był śpiew, taniec, poezja, recytacja, muzyka poważna, modelarstwo, a także bajka w języku niemieckim. Rodzice mieli również okazję obejrzeć kronikę klasy I e.

Myślę, że impreza udała się. Projekt został oceniony jako bardzo ciekawy. Trud organizatorów nie poszedł na marne, dzięki wykonawcom, którzy wspaniale przygotowali się do występów i publiczności, która licznie przybyła na spotkanie.

"Aby wytrwać w sztuce trzeba czegoś innego
i czegoś więcej niż wrodzonego talentu:
trzeba namiętności i cierpienia,
które wypełniają życie i nadają mu sens"
(Henryk Ibsen)
Tutaj możecie zobaczyć pracę nad projektem.
Życzę wszystkim wykonawcom wytrwałości w dalszym rozwijaniu swoich talentów.
Anna Kończal
JAKIE E-TECHNOLOGIE W SZKOLE?


Gdzie i kiedy odbyła się publiczna prezentacja projektu realizowanego przez Twoich uczniów? Kim byli odbiorcy? (uczniowie, rodzice, inni widzowie i goście).
Prezentacja projektu odbyła się na lekcjach informatyki dla uczniów klas II w dniach 5, 6, 10 i 14 czerwca.
Jak przebiegała ta prezentacja? Jak długo trwała? Jaką rolę odegrali poszczególni uczniowie, a jaką Ty lub inni nauczyciele, ew. inne osoby?

Każda prezentacja wraz z dyskusją nad projektem trwała do 45 minut. Był to wystarczający czas na zaprezentowanie projektu. Wszystkie cztery prezentacje odbywały się w sali komputerowej, w której uczniowie mieli do dyspozycji projektor multimedialny i stałe łącze internetowe potrzebne do pokazania bloga.
Prezentacja projektu rozpoczęła się od zapoznania uczniów z projektem cyfrowa szkoła (prezentacja), następnie uczniowie przystąpili do opowiadania jaki był ich projekt i na czym polegał. Dziewczyny opisywały jak zdobywały materiały potrzebne do projektu i w jaki sposób pracowały nad tworzeniem bloga. Następnie omówiły narzędzia oraz propozycje ofert poszczególnych firm na dostarczenie Internetu do szkół.
Podczas omawiania został zaprezentowany tablet Samsung galaxy tab2, który wzbudził największe zainteresowanie uczniów. Uczniowie mieli możliwość skorzystać z urządzenia, zobaczyć na jakiej zasadzie działa oraz jak wykorzystać tablet korzystając z Internetu.
Paulina i Ola pokazały na urządzeniu aplikacje, które opisywały na blogu oraz do czego można je wykorzystać. Uczniowie natomiast mogli zobaczyć jak działa w rzeczywistości dokument współdzielony (przy wykorzystaniu usługi Google dosc).
Dodatkowo każdy uczeń, który dysponował telefonem komórkowym opartym na systemie android mógł przetestować wybrane aplikacje dzięki włączonej usłudze WiFi.
Jakie narzędzia TIK oraz nowe media (komórki, rzutnik multimedialny, itp.) wykorzystali Twoi uczniowie?
Podczas prezentacji projektu wykorzystany został projektor multimedialny, tablet, komputer oraz telefon komórkowy. Natomiast uczniowie podczas realizacji projektu wykorzystywali do komunikacji pocztę elektroniczną, wpisy na blogu. Do tworzenia wpisów edytor tekstu – Microsoft Word 2007 oraz narzędzia dostępne na koncie WordPress.
Czego, Twoim zdaniem, nauczyli się uczniowie przygotowując się do prezentacji projektu?

- Przede wszystkim dzięki swoim działaniom mieli możliwość zapoznania się z nowinkami technicznymi, które szerokim wachlarzem wkraczają w świat edukacji.
- Podczas odwiedzania salonów uczniowie bardzo szybko nawiązywali kontakt ze sprzedawcami, którzy „obsługiwali” uczniów bardzo profesjonalnie i pomimo braku sprzedaży bardzo poważnie podchodzili do uczniów udzielając im wyczerpujących odpowiedzi na pytania.
- Systematyczności i odpowiedzialność zauważalna przy tworzeniu bloga
- Możliwość zaprezentowania się szerszemu gronu kolegów i koleżanek w szkole.
- Poznali i przetestowali kilka programów, które już są wykorzystywane w szkolnictwie.
- Do perfekcji opanowali obsługę tabletu oraz instalowanie i korzystanie z appek”

Jak i kiedy podsumowaliście projekt? Jak dokonaliście oceny projektu? Czy odwołaliście się do ustalonych na wstępie kryteriów?
Projekt został podsumowany 17 czerwca, gdzie oprócz naszego projektu były prezentowane dwa inne projekty. Był to taki mini festiwal, gdyż w szkole realizowanych było bardzo dużo projektów, ale każdy kończył się w innym terminie. Ci uczniowie, którzy przybyli na nasz projekt byli zainteresowani szczególnie nowym urządzeniem jakim był tablet (podobnie jak to miało miejsce podczas prezentacji w klasach), ale szczególnie dużą popularnością cieszyła się aplikacja Readability – gdzie można było na telefonach zapisywać strony off Line.
Do pracy nad takim projektem można byłoby włączyć większą ilość uczniów, gdyż zakres materiału jak i obszerność i różnorodność aplikacji jest tak dużą, że nawet dla trójki uczniów było to bardzo dużo. Poza tym można byłoby odważniej podejść do tematu z tygodniowym darmowym wykorzystaniem urządzenia z mobilnym Internetem jaką to oferowała większość operatorów. Praca z urządzeniami podczas zajęć dałaby jaśniejszy obraz jaka forma nauki byłby efektowniejsza. Uczniowie będą realizowali, rozwijali projekt w przyszłym roku
ZRÓB TO SAM
Newsy

„Zrób to sam” to tytuł projektu realizowanego przez niewielką grupę „zapalonych” chemików naszego gimnazjum. Jego celem było rozwijanie zainteresowań tą trudna dziedziną nauki poprzez samodzielne odkrywanie, badanie i eksperymentowanie. Uczniowie pracowali w dwóch grupach realizując różne hasła a dziewczyny z kl. IIe zajęły się właściwościami soli, a Amelia, Magda i Sebastian z kl. IIIf a€“ właściwościami białek. Najpierw przygotowywali się merytorycznie, potem doskonalili swoje umiejętności wykonywania doświadczeń, aby wreszcie w środę 12.06.2013r. zaprezentować efekty swojej ciężkiej pracy. Samodzielnie opracowali scenariusz lekcji chemii, wg którego poprowadzili zajęcia, wywołując u swoich rówieśników zainteresowanie, ciekawość i sporą aktywność. Projekt został oceniony jako bardzo ciekawy.
Dziękuję młodym chemikom: Natalii Juniewicz i Paulinie Sajdak z kl. IIe oraz Amelii Jaskule, Magdalenie Kowalskiej i Sebastianowi Domańskiemu z kl. IIIf za odwagę, kreatywność, zaangażowanie, sumienność i odpowiedzialność!
EKO RZEŹBA
Grafiki

EKO RZEŹBA - to tytuł projektu edukacyjnego realizowanego przez klasy II w ramach zajęć artystycznych. Jednym z efektów projektu była wykonana przez poszczególne grupy rzeźba ekologiczna, a więc rzeźba wykonana z materiałów nadających się do recyklingu. Powstały m.in. różne środki transportów, wieżowiec, kosmici, zwierzęta.
Prezentacja projektu odbyła się na początku czerwca na holu naszej szkoły. W skład komisji wchodziły: p. E. Ziętek, p.A. Kończal i p. A. Korzempa
Zapraszamy do naszej galerii gdzie można zobaczyć zdjęcia "eko eksponatów"
OGIEŃ I WODA, CZYLI..

20.05.2013r. o godz. 16.00 w świetlicy szkolnej odbyło się spotkanie dla rodziców uczniów kl. Ib finalizujące projekt „Ogień i woda, czyli o czym opowiada Zemsta ”.
Najpierw Pani Wolska przywitała rodziców, po czym prowadzący- Natalia Sz. I Kornel Z. zapoznali wszystkich z tym, co będzie na spotkaniu. Pierwsza scenką, którą zaprezentowali aktorzy był monolog Wacława. Później Filip A. i Sebastian B. pokazali prezentacje dotyczące ognia i wody. Następną scenką była rozmowa Rejenta z mularzami. Potem aktorzy prezentowali jeszcze kilka fragmentów z książki. A pod koniec spotkania Weronika B. przedstawiła swoją prezentację o poszczególnych działaniach. I tak się skończyła nasza zabawa. Rodzicom bardzo spodobały się dekoracje, a jeszcze bardziej pięknie zastawiony stół.
Całość wypadła dobrze, ale sami czuliśmy, że można było trochę więcej poćwiczyć. Projekt został oceniony jako bardzo ciekawy. Najważniejsze jednak było zadowolenie widoczne na twarzach rodziców, którzy licznie stawili się na spotkaniu.
Zuzanna Rydlewska
Prezentacje dostępne są tutaj:
Sebastian
Weronika
Filip

KULINARNA NIESPODZIANKA DLA MAMY



W środę, 5 czerwca odbyła się prezentacja projektu edukacyjnego „Kulinarna niespodzianka dla mamy”. W skład zespołu pracującego w projekcie wchodzili uczniowie niepełnosprawni i wolontariusze. Przez ponad miesiąc pracowali nad przygotowaniem spotkania
z okazji Dnia Mamy, a swoją pracę dokumentowali krok po kroku
w „Serdecznym poradniku na udany Dzień Mamy”.
Najpierw przygotowali zaproszenia dla mam, potem zrobili tulipany
z kolorowego papieru, następnie pracowali w kuchni nad sernikiem na zimno, a na koniec uczyli się ozdobnego składania serwetek.
Efektem ich pracy było „słodkie” spotkanie dla mam przy kawie
i serniku. Dodatkową atrakcja było odśpiewanie i „zamiganie” gestami języka migowego „Sto lat” dla wszystkich mam.
Opiekun projektu: Monika Łukomska
ŚWIĘTA W EUROPIE


Dnia 5 czerwca 2013 odbyła się prezentacja projektu "Święta w Europie", którego twórcami byli uczniowie klasy 1 F.: Weronika Szadłowska, Weronika Maturska, Eryk Witkowski, Jagoda Orzechowska, Aleksandra Sajdak. Wszystkie prezentacje uczniowie wykonali w języku angielskim. Wysłali też kartki z życzeniami świątecznymi do naszych partnerów, zaś partnerzy przysłali świąteczne życzenia również im. Wszystkie życzenia były napisane w języku ojczystym i języku angielskim. Elementy projektu zawarte były w projekcie "Christmas postcard" oraz projektu "Easter habits" realizowanego jako projekt międzynarodowy e-twinning.

Nauczyciel języka angielskiego
Izabella Forgiel
PODRÓŻE MAŁE I DUŻE
Newsy

Na kółku germanistycznym, prowadzonym przez Panią Ewelinę Ziętek postanowiliśmy zrealizować projekt edukacyjny. Po burzliwej czterdziestopięcio minutowej debacie, doszliśmy do wniosku ze najlepiej będzie jeśli pobawimy się w pracowników biura podróży i przygotujemy oferty dla pragnących zwiedzić wybrane przez nas kraje związkowe Niemiec.
Dnia 21.05.2012 miała miejsce prezentacja tego projektu, jego tytuł to :"Podróże małe i duże - co można zwiedzić u naszych zachodnich sąsiadów?" Miała ona charakter uroczysty, lecz z lekką domieszką humoru. Projekt znalazł uznanie w oczach publiczności oraz szanownej komisji. Więc krótko mówiąc - trema nie dopisywała :) Każdy z uczestników podając się za przedstawiciela biura podróży miał za zadanie zaprezentować oferty wycieczek do miast wchodzących w skład wybranego niemieckiego landu. Gwarantując swoją obecność można było odbyć wspaniałą podróż po niemieckich miastach: Dortmundzie, Hamburgu, Monachium i Norymberdze. Kibice Bundesligi również mogli nasycić się wizytą na napełnionych piłkarskimi emocjami stadionach: Allianz Arena w Monachium oraz Signal Iduna Park w Dortmundzie.
Po prezentacji uczestnicy zaczęli świętować zakończony projekt, zajadając się słynnym niemieckim wypiekiem - Apfelstrudel. Jak sami potem powiedzieli, poczuli się jak na Oktoberfest. Więc tylko pozazdrościć! ;)
Wygenerowano w sekund: 0.43 - 23 zapytań MySQL 93,043 unikalnych wizyt